Isnin, 6 Ogos 2007

Shahidan lagi...takdak muka lain ka???

Ruang sukan Utusan Malaysia 6 Ogos (semalamla kan..) cukup menarik. Sememangnya ruangan ni dah masyhur serta diminati ramai sehinggakan berebut- berebut nak baca dizaman aku di asrama dulu semata- mata untuk mengetahui berita dunia sukan. Memang best!

Cuma yang menjadi fokus aku kali ini adalah kenyataan MB Perlis yang sanggup melepaskan jawatan dalam persatuan sukan yang diterajuinya sekiranya di anggap penyebab kucar 0 kacir. Pada pandangan peribadi aku, shahidan sememangnya patut meletakkan jawatan memandangkan sikapnya yang terlalu menawarkan diri apabila berlaku sahaja kepincangan didalam mana- mana persatuan sukan terutamanya yang berstatus tinggi. aku pun tak tahulah, kalau dari segi gaya shahidan ni, sepatutnya menerajui persatuan yang berasaskan senaman sebab kehadirannya dalam kancah sukan tak lebih daripada membawa semangat yang berteraskan politik peribadi semata- mata.

Bila dinilai semula seharusnya kita mengakui bahawa kemunduran instistusi sukan di Malaysia ni kerana campur tangan orang politik macam shahidan ni. So nasihat aku kepada MB kawan aku ni, usahlah mencari publisiti murahan. Tumpukanlah pada kebajikan dan hal ehwal negeri sendiri. Tambah- tambah pulak dalam ronmbakan portfolio negeri baru baru ni (tak baru jugakla) MB kawan aku ni banyak pegang portfolio...aila banyak elaun dah tu.. tak kan tak cukup lagi...

Akhir kalam berilah kepada Usahawan- usahawan kecil ni eluang nak menjaja tuan MB buatlah kerja tuan MB, janganlah pulak nak menjaja jugak....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I think, you will find the correct decision. Do not despair.