Isnin, 6 Ogos 2007

Koridor..oh koridor...

Dua tiga hari ini di muka- muka akhbar kerjaan sibuk dengan pelancaran dan perancanan ekonomi untuk negeri- negeri yang tertentu dengan nama "koridornye"...hari ni di sebut pulak tentang koridor timu... sekilas pandang ada bagusnya dan dua kali pandang mulala nampak bayang- bayang yang tersembunyi di sebalik kehendak dan hasrat pemimpin....banyak juga persoalan yang timbul dalam kotak pemikiran aku.... dan bila dibelek- belek kalendar di rumah aku ni, jelas tempoh untuk pilihanraya dah semakin dekat..maka sudah menjadi tradisi untuk parti komponen yang memerintah melancarkan projek mega pada suku akhir pemerintahan menjelang pilihanraya..Maka rakyat jelata yang memang pantang disogok dengan projek mega memuji-mujilah tindakan kerajaan ini lantaran itu terus memberikan kemenangan terhadap kerajaan BN...dari Kapal Layar, sampailah dacing semuanya tak pernah berubah...Bagi pihak aku, aku sekadar berharap agar koridor- koridor ni tak jadi macam koridor- koridor di rumah- rumah pangsa yang kotor dan melekit- lekit...Sebenarnya aku dah boleh jangka apa yang ada dalam kotak pemikiran pemimpin kerajaan ni... Tender yang akhir- akhir ini agak berkurangan akan kembali melimpahlah...baguslah lepas jawatan sukan dapat pulak projek...tak gitu....ish2...aku ingat nak cakap cket tentang altantuya...tapi biarlah orang lain cakap dulu...sayugia..


Tiada ulasan: