Isnin, 14 April 2008

Babi oh Babi...

Sekali lagi dalam tempoh tak sampai setahun isu babi menggemparkan negara,babi menjadi topik utama dan fokus di dada- dada akhbar. Memang aku sendiri pu terkejut bila mendengarkan kelulusan yang dibuat oleh kerajaan negeri Selangor di TV lalu di jawab langsubg oleh anak Toyo yang menafikannya. Hari demi hari fakta yang sebenar diputar belitkan sehingga aku sendiri terkedu nak menjawab soalan rakan- rakan sekeliling yang selalu menjadikan aku rujukan. Jawapan yang mudah dan pendek aku berikan dengan sikap penuh berhati. "Nanti dulu, sabar2lah..kita tahu media arus perdana kaki membelit. Kita tunggu dulu jawapan daripada kerajaan negeri Selangor." begiutlah lebih kurang aku menenangkan rakan- rakan aku. Satu persatu jawapan yang aku nantikan terjawab di media yang lebih dipercayai. Tup2 semalam MCA sendiri membongkarkan bahawa projek ini memang sebenarnya ada kena mengena dan diluluskan oleh kerajaan BN yang lepas dan berhubung secara langsung dengan anak Toyo ni. Maka teka teki kenapa beberapa tokoh nampak beriya- iya menentang akhirnya terbongkar bila MCA mendedahkan Setiuasaha anak Toyo dan ketua kampung yang baca teks tu sebenarnya nak tangkap tender ni. Ternyatalah sikap ketamakan orang- orang UMNO sehinggakan projek BABI pun nak berebut. Inilah kebodohan yang ditunjukkan oleh mereka dalam berfikir dan mentadbir negari. Hak rakyat dan wang awam diberikan kepada orang- orang tertentu sahaja. Patutulah rakyat merana dibawah pemerintahan mereka dahulu. Yang peliknya Babi Melaka dan Negeri Sembilan tak bunyi pulak? Sesunggunya bila akal tidak berprinsipkan dan didasairi Islam dan keadilan maka hancurlah manusia!!!

Tiada ulasan: