Selasa, 14 Ogos 2007

Kasihnya ibu...

Assalamualaikum
Alhamdulillah hari ni dapat jugak aku menulis dan melihat keadaan blog aku ni... Rindu sekali pada bidang penulisan ni. Aku pun tak tahu apa yang nak dicoretkan hari ni namun meungkin sedikit tentang kemalangan yang berlaku di bukit gantang hari isnin lepas. Sungguh memilukan dan menyayat hati. Aku paling tersentuh bila membaca laporan ulasan penulis di harian metro "...kami melihat seorang ibu memeluk erat anaknya dan kepalanya tersepit antara tingkap bas dan batu..."kesian pilu dan sedikit bergenang air mata ku.. Betapa kasihnya seorang ibu kepada anaknya. Betul kasih sayang seorang ibu ni tiada tolok bandingnya. dari saat melahirkan sehinggalah membesarkan ibu mengorbankan segala- galanya. Aku masih ingat cerita ibuku, kerana untuk memenuhi keperluan susu aku adik beradik ibuku sangup tidak membeli pakaian baru untuknya. Boleh katakan tiada yang apa untuk diri ibuku melainkan anak- anak. Waktu tu ayah aku sambung belajar dan separuh gaji. Kemudian gaji dulu berapa sangat 700- 800 je... dahla banyak sangat benda yang boleh dicoretkan tentang ibu... tak kiralah ibu siapa pun tapi kasih seorang ibu tiada bandingnya...oklah satgi melelehla pulak ayor mate ni...bukan apa terkenangkan kasih ibu dan ayah..

Tiada ulasan: